nedeľa, 2. marca 2014

Richelle Mead - Zlatá ľalia




Originálny názov: Bloodlines: The Golden lily

Séria: Pokrvné putá
Kniha: 2
Žáner: Romance, fantasy

Dátum vydania: vyšlo
Anotácia: Sydney je Alchymistka, jedna zo skupiny ľudí, ktorý sa aoberajú mágiou a oddeľujú svet upírov a ľudí. Chránia upírie tajomstvá - a ľudské životy.
Sydney by rada študovala na vysokej škole, no miesto toho bola poslaná do úkrytu v nóbl internátnej škole v Palm Springs, Kalifornia, s úlohou ochrániť Morojskú princeznú Jill Dragomirovú pred vrahmi, ktorí sa snažia dostať Morojov do občianskej vojny.
Kým sa dvojica upírov, kedysi Strigojov, snaží zistiť liek proti Strigojom, v Palm Springs sa začínajú diať záhadné veci. Možno mal starý Moroj, ktorý poskytuje krv, mal pravdu. Možno naozaj existujú lovci upírov.
Sydneyina lojalita je skúšana ako nikdy. Zblížuje sa s upírmi a čoraz viac aj s profesorkou a mágiou, ktorá jej môže pomôcť. Možno si až príliš užíva život, po akom kedysi túžila. Mať priateľa, študovať... No čo ak sa stane, keď Moroja, ktorého nemala v láske, si začne viac obľubovať?


Môj názor (upozorňujem na spojlery!!):
Tak veľmi to môj názor nebude, keďže som to prečítala pred 4 mesiacmi a veľa si nepamätám. (A)
Čudujem sa, že som vydržala takmer pol roka nečítať tu knihu ani po anglicky, skrátka som tú knihu už chcela držať v ruke a prečítať si ju po "našom". Lenže kniha vyšla až v novembri. A keď som ju už držala v ruke a otvorila prvú stránku, nedokázala som sa od nej odtrhnúť.
Kniha je zaujímavá už od prvej strany, kedy stále čakám, čo nové sa bude diať, kedy konečne bude pasáž Sydney-Adrian. Kniha je podľa mna o dosť záživnejšia už od začiatku, narozdiel od prvého dielu, kedy sa na začiatku toho veľa nedeje. Tu toho bolo dosť. Páčilo sa mi, že sa v knihe rieši niekoľko problémov naraz. Akoby tam bolo niekoľko dejov a prekvapujúco sa v jeden čas všetky nejako preplietli. Od kedy prenasledovali Soňu lovci, do toho sa pridal Sydneyin kamarát, ktorý prichádzal niekedy dobitý a neskoro, mágia, ktorú učila profesorka Sydney, Adrian a jeho otec, Sydney a jej zrejme prvý priateľ, Jill a Eddie...
Dialo sa tam toho toľko, že v každej kapitole sa dá niečo nájsť. Neznášala som chvíle, keď bola Sydney s Braydenom, pretože som vedela, že Adrien k nej niečo cíti, od kedy sa k nej Jill tak správala. A vedela som, že on to auto kúpil kvôli nej. Niekedy je kniha ľahko predvídateľná, no mne to ani nevadí, skôr sa teším na konci, že som mala pravdu, že presne tak som si to myslela.
Je mi neskutočne ľúto, že Eddie na Jill nepočkal. Teda... je pravda, že Jill mala priateľa a Eddie sa trápil, preto by aj bolo dobre, že si našiel niekoho, kto by mu aspoň trochu pomohol zabudnúť na city, ktoré prechovával ku Jill, lenže keď si aj Jill uvedomila, že ho má možno viac rada... ach. Už len kvôli ich romániku by som hneď teraz čitala pokračovanie.

Adrian. Jeho povaha, aj celkovo.. všetko, milujem to, jeho. Chvíľka, keď prišiel za Sydney, keĎ bol ten ples, a potom boli po tme u neho v byte, tak som čakala na ten bozk, ktorý neprišiel! Lenže to napäťia je skvelé, čakať až na koniec, kedy konečne bude ten bozk a ona... ZDRHNE,  Chudák Adrian.
Realisticky opísaný boj, útek, šoférovanie, aj to, ako sa Adrian učil spolu so Sydney obraňovať, skvelá kniha, ktorú vrelo odporúčam čítať, vlastne celú sériu. Pokračovanie Indigo Spell už vyšlo v angličtine, diel v češtine vôbec neviem kedy výjde no predpokladám, že pravdepodobne opäť v novembri.




Zdroj: Goodreads.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Citát


“A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”
― George R.R. Martin

Populárne príspevky

Ocenenie

Ocenenie