pondelok, 3. marca 2014

Veronica Roth - Divergencia


Originálny názov: Divergent
Séria: Divergencia
Diel v sérii: prvý
Žáner: dystópia, YA

Dátum vydania: vyšlo
Anotácia:  V dystopickom Chicagu je spoločnosť rozdelená do piatich frakcií. každá uctievá vlastné hodnoty.Každý rok si v určený deň musia všetci 16 - ročný vybrať frakciu, v ktorej strávia zbytok svojho života.  Beatrice sa rozhoduje medzi túžbou ostať s rodinou a tým, čo naozaj je - nemôže mať obe. Urobí rozhodnutie, ktoré prekvapí všetkých spolu s Beatrice.



Môj názor (upozorňujem na spojlery!!):
Dokonalá kniha.

Takto by som možno aj mohla už skončiť, no vám to zrejme stačiť nebude.
Takže Divergencia, sa okamžite zaradila k mojim obľúbeným knihám, ktoré som "žrala" od prvej strany. Som rada, že som si prvú časť vyžobrala na Vianoce. Síce som to prečítala až teraz, keď sme boli v Bulharsku, no konečne som si uvedomila, o čom som za toho pol roka prišla.
Príbeh začína hneď prvými dňami, kedy si Beatrice a rovnako 16- ročný  aj jej brat musia vybrať frakciu, ku ktorej sa pridajú. V Sebazaprení sa narodila a stále si aj myslela, že tam ostane. No keď pri teste, pre akú frakciu by sa mohli hodiť Beatrice zistí, že nie je tak obyčajná ako si myslela, jej rozhodnutie prekvapí všetkých.
Až na mňa. Hneď som vedela kam sa pridá, no nemyslím to zle, práveže ja to zbožňujem. Keď sa autorka snaží zakryť fakty a ja si musím sama odpoevdať a hádať a nakoniec mam vždy pravdu. Všetko je tak, ako som si myslela. Zbožňujem to.
Tak sa  Beatrice dostane ku neohrozeným, ktorých by som si vybrala aj ja. Šibnuté decká, potetované, popiercingované, stále oblečené v čiernom. Niečo pre mňa. No či aj pre Tris.
Beatrice, už so zmeneným menom na Tris sa začne spolu so skupinkou, ktorá si Neohrozenosť vybrala tiež, pripravovať na iniciačnú skúšku. Až vtedy sa dozvedá, že to nie je také jednoduché. Že ak neuspeje, pripojí sa k tomu najhoršiemu, odpadu ľudstva, teda aspoň predtým si to tak myslela. K tým, ktorí nepatria do žiadnej frakcie.
Ich trénerom je mladý, potetovaný, svalnatý chalan s menom Štyri. Teda skôr prezývkou. Od začiatku som premýšľala: Prečo sakra štyri? Áno, dozvedela som sa to a mimoriadne sa mi páčil ten nápad. Autorka má skratka skvelú predstavivosť.
Hneď som vedela, že Tris a Štyrka skončia spolu a presne som vedela aj KTO je Štyrka, keďže jeho meno sa na začiatku knihy spomínalo.
Geniálne boli aj tie spomienkové "flashbacky", kedy Tris spomínala na chvíle s rodičmi, chvíle z detstva a podobne. Tak som sa len o jej živote a o nej samej dozvedela viac.
Skúšky Neohrozených boli vynikajúco vymyslené. Koho by napadlo  vymyslieť niečo ako sérum, ktoré vyvolá niečo ako sen či halucinácie a vy sa musíte pasovať s vlastným strachom a prekonať ho? Musím opäť pochváliť predstavivosť autorky, pretože mňa by také niečo naozaj nenapadlo.
Zaľúbila som si dystopické Chigaco v mojich predstavách. Ruské kolom, na ktoré liezli - zničené, schátraly strašidelný zábavný park, močiare miesto oceána, zrúcaniny, šero, hmla, tma...
Je tam láska, dráma, nie malo krát som bola prekvapená a dlhé minúty som zízala na tú istú stranu s otvorenými ústami, niekedy mi boo do plaču, inokedy siom nadávala. Toto ma vyvolať naozaj skvelá kniha, pri ktorej hltám každý riadok aj s bodkou či výkričnikom.
Geniálna fantázia autorky z toho urobila ešte geniálnejšiu knihu, ktorú odporúčam prečítať každému. Možno sa vám to bude zdať podobné ako Hry o život, no mne to tam vôbec nevadilo. Frakcie - Districty, áno, možno sú tam podobnosti, no ako milujem Hunger Games, tak milujem Divergent.


Zdroj anotácie: Goodreads.com
- Tento marec (2014) vychádza už aj film JUCHUUU !! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Citát


“A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”
― George R.R. Martin

Populárne príspevky

Ocenenie

Ocenenie