nedeľa 2. marca 2014

Zuzka Šulajová - Džínsový denník 1,2

Tak, aby som bola úprimná, TOTO NIE JE RECENZIA (lol). Môj začiatok blogových čias, ale prečo to sme neskopírovať tiež. Skrátka tu dám všetko, čo bolo na starom blogu. Aj keď je to... otrasné. hihi.




Séria: Džínsový denník
Žáner: Dievčenský román
Diel v sérii: prvý
Dátum vydania: SR- vyšlo
                      ČR- vyjde neviem kedy :D
Obsah: Paula Semoklová. Dievča s krásnou kamarátkou, s najlepším kamarátom bývajúcim hneď oproti, s neposlušným psom Belkom, do ktorej vrazil nádherný chalan v lete na korčuliach. Keď sa dostane do cudzieho prostredia novej školy, novej triedy, nevie čo si od toho má sľubovať. K tomu zistí, že s ňou do triedy chodí brat jej najlepšej kamarátky Denisy, Lukáš. Bozk, na ktorý čakala celý život, sa zmení na niečo nechutne uslintané z jeho úst. No ani jej odmietanie ho nezarazí do chvíle, kým na scénu nepríde ten krásny chalan z leta. Ktorý dostane šancu v Paulinom srdci?
Môj názor:
Moja obľúbená slovenská kniha a nikdy nebude iná. Ako hlupáčik na základnej škole som to objavila a začala čítať. Vtedy som nevedela, čo to gymnázium presne je a nevedela som sa s hrdinkou stotožniť, aj keď som si myslela, že som to vedela. Až teraz, už na strednej, sa viem s knihou vžiť natoľko, že dokonca prežívam tie trapasy s Paulou a sama sa cítim trápne.
Kniha je geniálne napísaná a páči sa mi to hlavne kvôli tej denníkovej forme. To sa nestáva často, že sa autori rozhodnú písať takto. A zároveň je to krásne realistické. Viem si živo predstaviť ako by niečo z toho hovorili moji spolužiaci či spolužiačky.
Síce je to písane v tej dobe, keď FB a podobné sociálne siete tu neexistovali, aj tak je to jedna geniálna kniha na spríjemnenie si dňa. Vtipy nie sú nútené a o ne ani nie je núdza. Nasmejete sa, to vám garantujem.

 


Tu si môžete prečítať normálny obsah a vpravo máte aj úryvky.

 

Džínsový denník 2

Séria: Džínsový denník
Žáner: Dievčenský román
Diel v sérii: druhý
Dátum vydania: SR- vyšlo
                      ČR- vyjde, ale neviem kedy :D
Obsah: Paula si užíva vzťah s jej milovaným a krásnym Patrikom. No keď Patrik začne hrávať futbal, zanevrie na ňu. No kým mu dá na výber, čo je preňho dôležitejšie, pomaly začne zisťovať, že si jej náklonnosť začína získavať aj niekto iný. Medzitým ju prekvapí ešte niekoľko noviniek. Napríklad, že Erika nie je až taká krava, a že nedokáže klamať Gabriele.
Takže je tu opäť tá otázka, zaneprázdnený Patrik či bezhlavo zamilovaný Lukáš?
Môj názor:
 Genialita tejto série sa nestratila ani v pokračovaní. Autorka dokázala úspešne Lukáša vytiahnuť na svetlo sveta, kde si uvedomíte, že vlastne Lukáš nie je ten otravný chlapec, a dokonca doňho zaľúbite samy. Zuzka je mladá a to aj vidno na jej diele. Alkohol je prirodzená vec rovnako aj sex. Konverzácie sú akoby som počula ja seba či mojich rovesníkov a mladšie typy.
Super zavŕšenie na konci. Rivalita medzi obomi chalanmi, vtipy, trapasy a podobné veci tam nechýbajú.



Tu si môžete prečítať normálny obsah a vpravo máte aj úryvky.

Tieto knihy odporúčam. Čítala som ich asi 10x a stále ma to neomrzelo. :)))

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Citát


“A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”
― George R.R. Martin

Populárne príspevky

Ocenenie

Ocenenie