nedeľa 2. marca 2014

E. L. James - 50 odtieňov sivej




Originálny názov: Fifty shades: Fifty shades of grey
Séria: 50 odtieňov
Diel v sérii: prvý
Žáner: erotický román

Dátum vydania: vyšlo
Anotácia: Keď študentka literatúry Anastasia Steelová ide na interview s mladým podnikateľom Christianom Greyom, narazí na muža, ktorý je nádherný, skvelý a zastrašujúci. Naivná, nevinná ANa si začína uvedonovať, že tohto muža chce a navzdory jeho záhadným rezervám, zistí, že zúfa, aby sa dostala k nemu bližšie. Nemožno odolať Aninej jemnej kráse, vtipu a nezávislému duchu, Grey priznáva, že ju chce tiež, ale za určitých podmienok.
Šokovaná, ale aj nadšená Ana z jeho erotických chutí, váha. Zdanie klame aj pri jeho nadnárodnej spoločnosti, bohatstvu, milujúcej rodine, Grey je sužovaný vnútornými démonmi a potrebou niečo ovládať. Keď sa pár vydá do odvážnej, vášnivo fyzickej aféry, Ana objavuje Christianovo tajomstvo a skúma vlastné temné túžby.


Môj názor (upozorňujem na spojlery!!): Keď som knihu začínala čítať, vedela som, že každý má na to svoj vlastný názor a z jednej strany som počúvala, aká úžasná kniha to je, kým z tej druhej len negatíva. No aj tak som sa to rozhodla prečítať. 


Zozačiatku sa mi to páčilo a teraz sa vyjadrím neslušne, no keď Ana prišla za Christianom, naozaj som ho v tú chvíľku mala chuť pototo. (A) Predstavila som si ho tak úžasne, takého kravaťáka v sivom obleku, celý upravený, a moja vlastná predstavá ma zmohla. Dokonca tam zažiarila aj trápna chvíľkam keď sa Ana potkla a neskôr sa ho pýtala rôzne nevhodné otázky. Hneď som si Christiana obľúbila.
Pri ďalšom čítaní, som stále len čakala, kedy sa niečo udeje, kedy sa pobozkajú, lenže kým Ana to chcela, on to nechcel. Vedel, že pre ňu nebude ten správny, lebo mal tajomstvo. Keď sa konečne pobozkali, tešila som sa a s otvorenými ústami čítala ten ich prvý "vanilkový" sex. Bolo ro úžasne opísane, ako tá súlož v posteli, tak aj neskôr vo vani.
Lenže po pár nudných kapitolách, kedy jej Christian predložil veľmi zaujímavý spis - dohodu, ma kniha začala nudiť, keď sa Anastasia stále len rozmýšľala či to vezme. Omrzeli ma aj tie pasáže, keď spolu opäť súložili a dúfala som, že sa tam stane niečo záživnejšie, čo neprichádzalo.
A tak mi kamarát oznámil, že vlastné ta kniha má byt BDSM. A to ma nejako extra neláka. Možno niekoho áno, niekomu sa tá kniha bude páčiť, no mne až tak nie. Pri ďalších radovánkach som začala premýšľať, že tieto pasáže začnem preskakovať a v istých chvíľach som mala chuť prefackať hlavnú hrdinku, prečo si to nechá. Prečo si necháva "naplácať" na zadok.
ÁNo, ja nie som submisívna, skôr dominantná. Preto, keby mne toto niekto urobil, asi by som mu jednu vrazila tiež, lenže inam. Ale Ana nie. Ana si to s ním pretrpela, usmievala sa a keď odišiel, plakala, čo si to vlastne nechala urobiť. Naozaj som sa tešila, keď sa rozhodla si dať od neho na týždeň pokoj a ísť do Georgie za matkou, lenže v tom sa tam priplietol opäť on, opäť to urobili a ja som tú pasáž už prekakovala. Vzal ju na výlet a dokonca aj to som preskočila. Skrátka ma to nebavilo čítať. Ale vôbec.

Pokračovala som, keď ona odlietala domov a šla rovno za ním. Doteraz ma zaujíma, čo za prípad Christian riešil, keď potreboval tak naliehavo odisť. Dúfala som, že sa to dozviem, no nejako sa nestalo. Môj jediný svetlý moment v knihe vyhasol. Opäť stará Ana, úplne hotová z Christiana, taktiež chcela vedieť, čo sa deje, miesto toho si to opäť rozdali. Toto som už prečítala, lebo ako jeden z mála sexov v tejto knihe ma celkom zaujal.
A v tom to začalo. Christiana Greya svrbela dlaň a rovnako aj mňa. Mala som chuť ANastasii "pohladkať" líčka. To, ako sa správala, to ako to SAMA nechala, aby jej to urobil, aby ju prakticky zbil a potom... potom to neuniesla. Tú bolesť a to, že je psychopat. Panebože to sme snáď vedeli, od kedy jej dal tú dohodu. Od kedy s tým "naplácaním" začal prvýkrát. No ona sa proste nechala. Najradšej by som ju vtedy rovnako poudierala aj ja.
Jedina múdra vec, ktorá vyšla z jej hlavičky bola, keď sa rozhodla odísť. Kedy mu vrátila veci, čo jej daroval a odišla. Premýšľala som, či sa jej nezačnem klaniať, pretože KONEČNE urobila niečo zmysluplné a odišla. Christian síce môže byť sexy, no v tejto prvej knihe sa nejako nepredviedol, rovnako ako sa nepredviedla hlavná hrdinka a stále ma svrbí dlaň, keď si spomeniem na tú jej hlúposť.
Síce si pokračovanie prečítam, pretože tam vraj nie je toľko BDSM vecičiek (naozaj to nemám rada), dúfam, že tam autorka trochu upraví premýšľanie hlavnej postavy a nebudem musieť preskakovať pasáže či neskutočne sa nudiť. Lenže našlo sa aj pár dobrých častí, preto táto kniha má odomňa hodnotenie také, aké má.

- táto kniha je určená pre dospelé publikum -



áno áno, na Valentína 2015 očakávame film. (je pravda, že sa ale neskutočne teším ako TOTO natočia haha)

Zdroj anotácie: Goodreads.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Citát


“A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”
― George R.R. Martin

Populárne príspevky

Ocenenie

Ocenenie