pondelok 3. marca 2014

Veronica Roth - Rezistencia


Originálny názov: Insurgent
Séria: Divergencia
Diel v sérii: druhý
Žáner: dystópia, YA

Dátum vydania: vyšlo
Download: TU
Anotácia: Po tom, čo sa z neohrozených stali obyčajné bábky pre Informovaných, Jeanin rozpúta boj proti frakciám a hlavne divergentným. Všetci divergentní majú byť zabitý, no nie je to také ľahké ako sa zdá, keďže divergentní sú odolní voči jej simulačným séram. Tris spolu s Tobiasom sa snažia Jeanin zastaviť a pomáhajú im pri tom aj ich priatelia, no nič už nie je také jednoduché. Od Willovej smrti, ktorú Beatrice spôsobila, má samovražedné sklony, keď sa vrhá po hlave do každého boja, no zároveň sa bojí vziať zbraň do ruky. Stojí jej život vôbec za to, aby oňho bojovala?


Môj názor (upozorňujem na spojlery!!):
Dokonalá kniha!
Ja viem, že sa opakujem, no čo dodať?
Milujem dystópie, už od detstva tie také katastrofické scénare. A toto je jeden dokonalý.
Je možné, že mi to v niektorých častiach pripomínalo nejaké iné filmy či knihy, stále HG či aj Les kostí, hlavne to ohraničené mesto, no bolo mi to jedno.
Tú knihu by som prečítala za jeden deň, keby som nakoniec o pol 4 ráno nezaspala a tak som tie posledné strany musela prečítať na druhý deň. No neľutujem to.
Začiatok bol pekne nadvezovanie na predchádzajúcu knihu, takže som o nič neprišla. Logicky. Úžasné opisovanie vlastností ľudí od autorky sa mi stále páči a zrejme ani nikdy páčiť neprestane. To, ako sú každé tie frakcie odlišné. Ako sa každá osoba správa inak.
Trochu ma iritovala Tris a ta jej nevládnosť vziať zbraň a strieľať, no tiež je pravda, že nikdy by som sa nedokázala vcítiť do jej kože, keď videla takou zbraňou ako jej zabili oboch rodičov a vzápätí si zabila kamaráta. Možno to bol logický počin, že sa bála, no išlo mi to na nervy. Ale všetko nemôže byť geniálne.
Po tom, ako odišli od mierumilovných... teda dosť násilne, hltala som každú stránku. Pri väčšine kníh mi trvá, kým sa začítam, no tu som sa už od začiatku nedokázala odtrhnúť a očami som doslova "žrala" každú stránku ďalej a ďalej.
Tris a Tobias sa dostali do sídla obyčajných ľudí, ktorí boli vyhodený zo svojich frakcií a vtedy som sa dozvedela nové informácie. Už vtedy som bola s Tris a Evelyn som nemala rada. Vedela som, že všetko bude jeden podraz. A vlastne som aj mala pravdu.

Niektoré knihy sú založené na nezmyselných rozhovoroch, ktoré by tam ani nemuseli byť a pointu všetkého či dôležité veci sa dozvedáme pri čítaní rozprávača, no pri tejto knihe je to iné. Všetko dôležité pochádza z úst dôležitých ľudí.

Dosť často sa mi stávalo, že by som Tobiasa a Tris najradšej prefackala pri tých ich nezmyselných hádkach a očami sa snažila zmeniť vety tak, aby boli k sebe opäť milý, no to nie je stále možné. Až sa čudujem, že Tobiasa mám stále rada. S niektorými knihami som mala ten problém, že ma hlavný hrdinovia prestali zaujímať hneď po tom, čo sa z nich stáli zamilované páriky, no v tomto to tak nebolo. Tobias mi stále nelezie na nervy a neviem sa dočkať, kedy si jeho sexy vzhľad budem predstavovať pri pokračovaní.Nemálokrát ma prekvapila autorka tým, kto kde sa nachádzal či kto s kým spolupracoval. Peter ako nejaký nenažraný králik pasal pôdu s Tris a keď mu ponúkli trávu, okemžite dobehol ku Informovaným. Typická ľudská slabosť. Nevedia čo skôr, no chcú stále viac a viac. Kto viac ponúkne, ten je najlepší.
Koniec bol napínavý a opäť som chcela Tris zmlátiť. Konečne bola s Tobiasom za dobre a ona to takto pokazí? Spolčila sa s Tobiasovým ocom, vďaka ktorému si z Tobiasa uťahovali, keď priznal pravdu. Keď priznal, že ho Marcus bil a on od neho len chcel utiecť, ako zbabelec. 
No akosi som Marcusa začala mať rada aj ja, keď spolu s Tris sa vydali na samovražednú misiu, zachrániť informácie, ktoré chceli všetci zničiť a Jeanin ich tajila. Došlo mi, čo asi tam je, a mala som pravdu nakoniec.
Je až zaujímavé, ako autorka dokáže znepríjemniť osobu, ktorú som mala rada a donútiť ma mať rada osobu, ktorú som neznašala. Akosi tak skončila aj Tori, pri ktorej som sa čudovala, že ju Tris nestrelila. Ako sa z nej mohla stať taká sviňa?
A koniec? Mala som pravdu. Evelyn všetkých podrazila. Sama chcela založiť novú vládu stále s frakciami, no nikto nevedel, čo Jeanin ukrývala. A keď urazenému Tobiasovi sa podarilo dostať k tajným informáciam a všetko vyšlo na povrch. Tu bola asi jediná chybyčka krásy na celej knihe. Opäť veľká láska, Tris sa mu hodila okolo krku a začali sa tam bozkávať. Áno, krása, ale FAKT sa mi to tam nehodilo. Mala sa tešiť a tak ďalej, ale až tak? Proste, to si musíte prečítať, mne sa to tam skrátka nehodilo. Je to však len maličkosť a na hodnotení to nič nezmení.
Kniha bola dokonca aj vtipná, keď Tris nadrogovali a ja som sa smiala snáď celú kapitolu. Keďže ako vravím, bola to skoro celá kapitola, nemôžem vám to sem napísať, no odporúčam si to prečítať už len preto, aby ste sa smiali tak, ako ja.
Ale aspoň jednu vtipnú hlášku z úplne inakade vám sem dám, aby som vás naladila a vy ste to okamžite behali kúpiť.

"Máš tu zbraň? opýta sa Peter Tobiasa."Nie," povie Tobias. "Myslel som, že budem metať guľky z nosných dierok, tak som ju nechal hore."



smutná vec na záver, kniha skončila tak, ako kriste pane aj prvá a ešte horšie. Proste CHCEM POKRAČOVANIE. A to vyjde 30.4. *crying*
- a ešte smutnejšie je, ŽE JA IDIOT VIEM JAK TO SKONČÍ :((

Zdroj anotácie: Goodreads.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Citát


“A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.”
― George R.R. Martin

Populárne príspevky

Ocenenie

Ocenenie